fredag 27 juni 2014

Pirran kommer snart att bli packad igen...


... men den här gången inte för agilitytävling - utan för rallylydnadstävling!
    Det var ett tag sen sist, nån gång förra året var det väl? *går in på SBK-Tävling och kollar* Ja, oktober förra året... Det gick inget vidare då... Det kommer inte gå nå´ bra imorrn heller. Ärligt talat känner jag mig inte ett dugg taggad... Funderar mest på hur länge jag ska försöka övertala jycken att köra rally innan jag bryter... Haha! Ja, så taggad är jag! ;)

Ärligt talat ser jag mest fram emot Maxhamburger-lunchen som man kommer bli bjuden på. Öh? Vadå? Blir man bjuden på lunch när man tävlar rally? Tja... i alla fall om ens - bästa (!) - träningskompis får infallet att säga: "Den av oss fyra (klubbkompisar) som vinner/går bäst för bjuder på Max-lunch på vägen hem!". Jag var genast på!! Vet inte om de andra uppskattar "vadet" lika mycket. Tyckte faktiskt det var en liten ljum respons från de andra två. 

 Det var Izza-Pizza Långnäsas matte som kom på Max-dealen, därav bästa träningskompisen ;) . Bilden är tagen på vårt sista genrep. Man kan skymta Pingu till vänster. Foto: Katarina Nyman.


Pingu och mitt samarbete på de senaste träningarna har varit... tja... inte så bra. Om (när) han kan fokusera på matte och rallyn så är Pingu jätte-duktig, men det är det där med "om"... vilket inte kommer att hända.

Ja, ja, ja!!! Sluta tjata! Jag veeeet! "Om du har den inställningen så kommer det ju inte gå bra!", protesterar ni, mina kära läsare. Äh! Hit me´hamburgar´n!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar